Dag 3 - Reisverslag uit Carlepont, Frankrijk van René Sloot - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Carlepont, Frankrijk van René Sloot - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

09 Juni 2015 | Frankrijk, Carlepont

Eindelijk wif.
Allereerst een bedankje voor alle reacties en mailtjes. Ik kan niet iedereen persoonlijk beantwoorden maar weet wel dat ze mij goed doen en sterken.
Slaapplaats, een camping in Honnecourt. Vandaag om half 10 gestart. Jan eerst, Hans middags.
Het is een heerlijke fietsdag. Vandaag bijna 100 km waarvan bijna alles met de wind in de rug. Niet heel warm maar wel veel zon. We verzaken in St Quentin. Daar bezoeken we de basiliek, ontmoeten een aardige securite mannetje. Die leidt ons naar het toeristbureau voor de stempel. Op een terras zitten we een klein uur. We drinken koffie en regelen veel voor de komende dagen. We kunnen prima overleggen. Voor veel mensen die we spreken in de tocht van drie broers een schitterend initiatief.
In een klein dorpje iets verder wisselen de mannen. Vlak bij ons staat een dame moeilijk te doen met navigatie en boekjes. Het blijkt de pelgrim te zijn die Jan gisteren al gezien had. Marjan uit de buurt van Doetinchem. We kletsen even en ze vraagt of ze meekan fietsen. Ze zat er helemaal door. We kikkerden haar met onze aanwezigheid en hulp goed op. Samen naar de kathedraal in Noyon. Stempel van de securite.
Jan kan niet direct een camping vinden. Ook de man van Marjan niet. Die reist met hun camper achter haar aan.
Samen zoeken ze een ander camping. Wij bekijken de Abdij van Ourscamp. Veel oude vrouwtje en blootvoetse paters.
Jan leidt ons telefonisch naar een camping in Carlepont.
Quote of the day: " Nous cherchons nu tampon".

• 09 Juni 2015 - 23:29

Anne Engwerda:

Hoi René,

Nog bedankt voor je telefoontje op de juiste dag. Helemaal goed. Ik was dat weekend op Ameland.
    Mooi dat je van start bent. Ik zal je volgen.
    Goede reis, veel plezier, geniet en hopelijk veel goede gedachtes en feelings.
    Succes.
    Groet van Anne.

• 10 Juni 2015 - 16:25

Petra:

Lieve René,

ik ga nu echt en keer probeeren op dutch de schreijven - so als ik het denk --- een experiment for ons allebeij denk ik :-D Ik hof je begrijp iets.

Het is prachtig jou teksten te lezen - voor meij is het heart-widening en ik geniet op dit moment so van het idee, op de fiets door de wereld te rijden... Dank je, jou teksten te lezen maakt me een prachtig goed gevoel!

Ik wacht naturlijk op de foto mit jou was-lijn vanaf de hofd/helm ... lol, ik lach me nog steeds dood.

Heel veel plezier en ik hof dat je erg veel van find wat je nodig hebt.

Groetjes vandag uit Köln

Petra

• 11 Juni 2015 - 17:24

Bo:

Ik heb al je berichtjes gelezen. aan je berichtjes te lezen heb je het naar je zin. ik had een tien op topo en daarbij 100 gemiddeld op mijn rapport. Ik hoop dat je nog een fijne vakantie hebt en veel plezier Gr Bo

• 11 Juni 2015 - 20:17

Dimas:

Dit wil Dimas graag even kwijt:

Of opa het leuk vind?
    Of hij het leuk vind in de camper?
    Of opa de kleine steentjes op de dikke steen zet?

dat wij morgen de tuin van opa Rene gaan maken
    En dat opa een tekening krijgt van mij als ie weer thuis is

veel plezier!

Dimas
    321

• 11 Juni 2015 - 21:08

Inge:

Hey familie!

Goed bezig heren!
    Vandaag zelf voor t eerst sinds jaren ook gesport en gefietst.
    Naast sportief bezig en n stuk sightseeing hoop ik dat
    jullie samen een gezellige (blessure vrije) tijd hebben.
    Geniet nog even de laatste dagen.