Dag 2 - Reisverslag uit Honnecourt-sur-Escaut, Frankrijk van René Sloot - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Honnecourt-sur-Escaut, Frankrijk van René Sloot - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

09 Juni 2015 | Frankrijk, Honnecourt-sur-Escaut

Gisteren twee boompjes gekaart. Toch laat geworden.
Goed geslapen. Beetje koud. Jan slecht (te hard) en Hans redelijk (kramp).
10 uur op de fiets. Hans rijdt een halve dag, Jan de rest.
Een mooie tocht langs een kanaal nog in België. Even verkeerd.
Op de plaats waar de geallieerden in 1944 België binnentrokken, fietsen wij Frankrijk binnen.
Bij Abscon staat Jan met lekkere broodjes. De broers ruilen nu om. Jan heeft hier de eerste pelgrim op de fiets gezien. Een dame. Niet mee gesproken. Hans zoekt een camping in Honnecourt. We bezoeken de kathedraal in Cambrai. Hier krijgen we de eerste stempel in Frankrijk. Een mooie stad.
Op de camping eten we "gezond". Ik ben moe en krijg tijdens de wandeling naar de douche (ik douche gewoon te vaak) een pijnscheut in de kuit. Kramp? Spierscheurinkje? Jan behandelt en masseert. Ik hoop dat het morgen wat beter gaat.
Er is weer geen WiFi. Dus ook geen werk aan de blog.
Eerder op bed dan gisteren. Ik baal lichtelijk omdat mijn apparaat een onderdeel mist, de pijn in de kuit opspeelt en er veel herinneringen in mij opkomen.
Vandaag 90 km.

  • 10 Juni 2015 - 09:10

    L&L:

    Hallo Hans Jan en Rene zie dat alles goed gaat op wat kleine ongemakken na maar dat hoort er bij zo denk je maar. heb je problemen met de Garmin? Bij ons gaat alles super zijn 2 dagen voor op schema 10 km voor Merano. lies- E - bike en Garmin doen het perfect verder het weer en de tocht geven wij een dikke 10 groet lammert en lies


  • 10 Juni 2015 - 09:10

    L&L:

    Hallo Hans Jan en Rene zie dat alles goed gaat op wat kleine ongemakken na maar dat hoort er bij zo denk je maar. heb je problemen met de Garmin? Bij ons gaat alles super zijn 2 dagen voor op schema 10 km voor Merano. lies- E - bike en Garmin doen het perfect verder het weer en de tocht geven wij een dikke 10 groet lammert en lies


  • 10 Juni 2015 - 09:16

    L:

    P.s hebben de 2 e dag al onze regen en warme kleding weer naar huis gestuurd tot nu toe een goede beslissing

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Honnecourt-sur-Escaut

René

Ik ben 67 jaar. Sinds een jaar alleen. Twee kinderen. Jaap en Jiske met hun partners Farida en Ruud. Beide hebben twee kinderen. Bo en Dimas. Evi en Max. Ik heb 43 jaar in het onderwijs gewerkt. Sinds okt. 2010 met pensioen. Mijn bezigheden nu behelzen : passen op de kleinkinderen, begeleiding in dienst van zorginstelling Eduzon, tuinieren, lezen en trainen voor de tocht naar Santiago de Compostella. Vrij snel na het overlijden van Marijke, nam ik het besluit om naar SdC te fietsen. Om te herinneren en gedenken maar ook uit nieuwsgierigheid, om te ontdekken en om af te sluiten. Een zoektocht naar vervolg.

Actief sinds 03 April 2015
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 13770

Voorgaande reizen:

03 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

07 Juni 2015 - 12 Juli 2015

Santiago de Compostella

Landen bezocht: