Dag 30 - Reisverslag uit León, Spanje van René Sloot - WaarBenJij.nu Dag 30 - Reisverslag uit León, Spanje van René Sloot - WaarBenJij.nu

Dag 30

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

30 Juni 2015 | Spanje, León

Dag 30

Dinsdag 30 juni 2015.
Vannacht geweldig geslapen. Airco is een machtige uitvinding. Ik heb hem wel uitgezet gisteravond maar toen was het lekker koel en nachts wordt het hier stukken koeler.
Ik had me wat verslapen. Ik was rustig bezig met het ontbijt toen Marian bepakt en gezakt aan kwam rijden. Toen moest het even vlug en dan lukt me wel.
Kwart over 9 op weg. Ik fiets weer vol vertrouwen met die nieuwe buitenband en een reserve binnenband bij me. Ook de versnellingen werken weer naar behoren.
De temperatuur in nog lekker te noemen. We fietsen snel, halen veel wandelaars in en zien zo nu en dan fietsers. De vlakte waarover we fietsen, is weer net zo kaal als gisteren. Het is echt een kwestie van pompen of verzuipen. Ook aan de wandelaars zie dat het zwaar is en de temperatuur snel stijgt. Je kunt Léon rechts laten liggen maar wij besluiten om de route dwars door de stad te nemen. Wim zoekt een camping bij de stad.
Léon is een mooie stad. Op een terras voor de kathedraal eten we een lunch. De lucht is zo droog en heet dat ik naast de bidons water, ook een liter bitter lemon drinkt. Waar al dat vocht toch blijft? Op dat terras hebben we een aantal leuke ontmoetingen. Een Engelse vrouw met dochter (die volgende jaar de camino wil lopen) en een ouder Australisch echtpaar die vol bewondering honderden vragen stellen. Zij vertelden over de film “My way”, waar Charley Sheen in speelt en ook een Nederlandse acteur. Het speelt zich af op de camino. Zij zijn de tweede die over die film beginnen. Ik ga hem bekijken. Er zijn in Léon veel opnamen gemaakt. Vooral in de parador (een hotel in een historisch pand) San Marcos. We zoeken die op en mogen als pelgrims gratis naar binnen. Wim is ondertussen met de fiets bij ons gekomen. Samen fietsen we naar de camping die 8 km buiten de stad ligt. We hadden deze dag nog geen beklimmingen gehad. Nou.... en deze was Weer een echte.
Rustige camping. Ik slaap in een huisje (meer een hok) met 4 bedden en 1 stopcontact. Niet zo veel. Ik ga eerst douchen en dan zwemmen in een klein bad. Heerlijk. Nu eten in de campingbar. Er is ook een winkeltje en morgen vanaf 9 uur kan ik een ontbijt krijgen. Jiske vroeg face time aan. Leuk om die skat Evi te zien en Max die ondertussen kan lopen. Trots.
Ik ga zo eten, even naar Wim en Marian voor overleg over morgen, Jaap bellen en dit verhaal opsturen. Ik krijg veel reacties. Dat is erg mooi om te lezen. Persoonlijk antwoorden is wat moeilijk en veel werk. Komt later nog wel. Ik ben wel trots op mijn GPS. Feilloos. Dankzij Jos en Lammert. Vandaag 80 km en de teller stond in Léon op 2000km. Het totaal is nu 2520.
Pfff.
Quote: “Je leert iedere dag veel waarvan je geen vermoeden had”. (Voltaire, en een beetje Femie)

  • 30 Juni 2015 - 20:53

    Frans:

    Hi Rene, wat weer geweldig je verhaal te lezen. Veel bewondering voor je trip.. En de beste slotquote, so far!

  • 30 Juni 2015 - 22:45

    Jan:

    Je bent nooit te oud om te leren . Mooi verslag en ik merk dat je er nog steeds zin in hebt . We volgen je ook op de kaart en soms met streat-view .
    Groetjes Sonja en Jan .

  • 30 Juni 2015 - 23:02

    Wies:

    Hoi René,

    Liep alweer een paar dagen achter met je verslagen. Lees dat je bij de nonnen bent geweest....maar heb je nu wel met ze gezongen???? Dat zou je toch doen?
    Geweldig wat je allemaal mee maakt en wat een ijzeren conditie heb je!
    Zet hem op ..en dan nog door tot Finistère.. tja, als je dan toch in de buurt bent!

    Groetjes, Frans en Wies

  • 01 Juli 2015 - 00:21

    Femie Sloot:

    Hoi Rene,

    Berichtje van het front. Ook nu weer een mooi verhaal. De film is ook prachtig! Heb er stukken van gezien was voor de televisie. De Nederlander was Yorick van Wageningen. Zo is je kennis weer wat bijgesteld. Maar dat zit wel goed bij jou . Soms moet er wat aangevuld worden. Bij deze! Dat stuk wat jij nu fietst zou ik wel met de auto willen doen. Alleen al voor die bezienswaardigheden. Net als Wim met de camper. Lijkt me wel wat. Laatste stukkie doe ik dan wel op de fiets om het echt te laten lijken. Renee vergeet niet een pet op je helm te zetten scheelt altijd wat!! Groeten uit het nu toch wat hetere Steenwijkerwold.

    Je schoonzussie en breurtie xxxxxx

  • 01 Juli 2015 - 17:22

    Carla:

    Wat leuk René dat je via face time kon genieten van Evi en Max!! Doet je weer goed om door te gaan! Jullie ( jij en Marjan) zijn wel kanjers en wat fijn dat Wim jullie elke keer weer opvangt en alles verzorgd. Ben zeker benieuwd naar de foto's van Joan! Sjoerd en Carla

  • 01 Juli 2015 - 20:04

    Bo:

    Hoi de laatste week naar school bijna vakantie! Dan alweer naar groep 8 ik ben over en heb er veel zin in. Hoe gaat het met jou en is het fietsen te doen? ik wens je nog veel plezier en tot over een een week misschien groetjes van bo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Ik ben 67 jaar. Sinds een jaar alleen. Twee kinderen. Jaap en Jiske met hun partners Farida en Ruud. Beide hebben twee kinderen. Bo en Dimas. Evi en Max. Ik heb 43 jaar in het onderwijs gewerkt. Sinds okt. 2010 met pensioen. Mijn bezigheden nu behelzen : passen op de kleinkinderen, begeleiding in dienst van zorginstelling Eduzon, tuinieren, lezen en trainen voor de tocht naar Santiago de Compostella. Vrij snel na het overlijden van Marijke, nam ik het besluit om naar SdC te fietsen. Om te herinneren en gedenken maar ook uit nieuwsgierigheid, om te ontdekken en om af te sluiten. Een zoektocht naar vervolg.

Actief sinds 03 April 2015
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 13766

Voorgaande reizen:

03 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

07 Juni 2015 - 12 Juli 2015

Santiago de Compostella

Landen bezocht: