Dag 28 - Reisverslag uit Hontanas, Spanje van René Sloot - WaarBenJij.nu Dag 28 - Reisverslag uit Hontanas, Spanje van René Sloot - WaarBenJij.nu

Dag 28

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

28 Juni 2015 | Spanje, Hontanas

Dag 28.
Zondag 28 juni 2015.
Niet goed geslapen. Het gesprek met Joan spookte te veel door mijn hoofd. Het slapen in een auberge is leuk. (Een auberge, hostel, refuge, alberge is een soort gebouw,barak waar je voor een luttel bedrag een een bed krijgt.
De wandelgangen vertrokken al om 6 uur. Joan en ik bleven over. Beiden om 7 uur eruit. Het was koud en vochtig buiten en al mijn wasgoed kon nat de plastic tas in. Het hangt nu buiten. Joan en ik komen weer aan de praat. Over zijn werk. Hij maakt een portret van mij. Ik krijg hem niet wat hij gebruikt alles voor zijn boek. Ik maak er wel een foto van. Ook van al zijn tekeningen die hij gisteren in Burgos had gemaakt. Hij geeft me het adres van een hotel in boadilla del camino, waar een flink aantal van zijn schilderijen hangt. Het lukt niet om daar te slapen maar morgen gaan we ze daar beslist bekijken. Ik moet dan de zoon van de eigenaar (Eduardo) de groeten van Joan brengen. Joan gaat met de bus naar Burgos. Ik was benieuwd of we hem daar nog zouden tegen komen. Is niet gelukt.
Ontbijt in de campingkantine. De baas heeft een ochtend humeur. We vertrekken om half tien en hopen op een korte en rustige etappe.
.... Nou rustig!!! Er is een groot feest in Burgos. Het feest van Petrus en Paulus. Barstens veel mensen. Bij binnenkomst in de stad is de weg bezaaid met glas. Het is dus een feest waarbij op zaterdagavond enorm veel gedronken is.
Het centrum is oud en mooi. We fitsen door de stad, drinken koffie voor de kathedraal maar zien Joan niet. We gaan verder.
Iets voor Cavia krijg ik en lekke band. Ik haal 4 stukjes glas uit de buitenband. Ik spuit de noodspuit van Jan in de band. Dat werkt. We fietsen door tot Estepar. Daar de lunch, Wim komt er ook bij en samen leggen we er een nieuwe binnenband in. De noodspuit werkt maar nu fietst het stukken lichter. Ik zit buiten, het wordt frisser en ik krijg leuke telefoongesprekken met Jaap, Jiske, en Carla.
Het laatste deel van de tocht van vandaag is pittig. Heel warm en windkracht 5/6 tegen. Vlak voor onze camping in Castrojeritz, zien we de ruïne van een abdij. Dat blijkt een refugio te zijn. Een Californische vrouw en een Ierse man beheren daar vrijwillig de zaak. Ze hebben twee jonge Franse jongens te gast en zouden het leuk vinden als ik daar bleef overnachten. Alleen .... er is daar geen elektriciteit. En dat wordt moeilijk voor mijn apparaat. Ik heb nu een mooie kamer en bad in een groot huis op de camping. Ik ga naar bed en denk dat de was droog is.
Quote: “And no one can take my freedom away”. (Geleend van de Cats.)

  • 29 Juni 2015 - 12:23

    Jan:

    Die vrijheid zal straks wel weer wennen worden . Ik schat nog 2 weekjes fietsen , met een rustpauze in SdC . Fijn dat het vulspuitje gewerkt heeft . Sonja is elke dag weer nieuwsgierig naar je verslag .
    Wij doen hier niet zo veel ( te warm 30+) .
    Groetjes uit LdF .

  • 29 Juni 2015 - 12:47

    Hannytenbrummeler:

    Dag René,

    Een bijzondere reis met bijzondere ontmoetingen. Lees dat het je goed gaat.
    Nog een goede reis en geniet van alles.

    Hartelijke groet,
    Hanny

  • 29 Juni 2015 - 20:56

    Sientje :

    Hoi Rene, Ja in Velp lees ik ook jouw reisverslag Gewldig mooi die avonturen..Heb respect voor je
    groetjes Sientje en Herman

  • 29 Juni 2015 - 23:09

    Ben:

    hallo Rene,
    Net weer even de tijd genomen om jouw verslagen te lezen. Ben nu weer bij. Een bijzondere tocht: fietstocht, valtocht, ontmoetingstocht, geniettocht, afzientocht, denktocht... . Ben benieuwd welke tochten er nog bij zullen komen. By the way: ken je klassiekers ( ha ha) . George Baker is de geestelijke vader van "no one can take my freedom away"
    Een goed vervolg van je zoek- en vindtocht!
    Annemarie en Ben

  • 30 Juni 2015 - 11:07

    Femie Sloot:

    Hoi Rene,

    Jeetje ik loop al weer achter met mijn rectie. Ik kan je gewoon niet bijfietsen! Dus vandaag een lekke band.
    Leve de noodspuit van Jan. Ik had vandaag de ketting van de fiets daar is geen noodspuit voor.
    Ik lees ook dat je nu een goed onderdak gevonden hebt. Heel belangrijk! Die heb je nu ook wel nodig kun je
    misschien goed slapen en nieuwe energie opbouwen voor de volgende dag. Die heb je zeker nodig in die hitte en de nodige indrukken die je allemaal opdoet. Rene doe voorzichtig en tot het volgende verslag.
    Ik heb hier een mooie spreuk van Voltaire: Iedere dag leren we dingen, waarvan we geen vermoeden hadden. Reizen vormen werkelijk enorm!


    Groeten Je schoonzussie en breurtiexxxx

  • 01 Juli 2015 - 17:06

    Carla:

    Hoi René!! Wat een belevenis weer !!! Geweldig. Hier is het behoorlijk warm maar... We klagen niet! Met Lotje gaat het goed. Zijn druk met de voorbereiding voor 4 juli a.s. Je zult zeker gemist worden!!! Vr. Groet, Sjoed en Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Ik ben 67 jaar. Sinds een jaar alleen. Twee kinderen. Jaap en Jiske met hun partners Farida en Ruud. Beide hebben twee kinderen. Bo en Dimas. Evi en Max. Ik heb 43 jaar in het onderwijs gewerkt. Sinds okt. 2010 met pensioen. Mijn bezigheden nu behelzen : passen op de kleinkinderen, begeleiding in dienst van zorginstelling Eduzon, tuinieren, lezen en trainen voor de tocht naar Santiago de Compostella. Vrij snel na het overlijden van Marijke, nam ik het besluit om naar SdC te fietsen. Om te herinneren en gedenken maar ook uit nieuwsgierigheid, om te ontdekken en om af te sluiten. Een zoektocht naar vervolg.

Actief sinds 03 April 2015
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 13755

Voorgaande reizen:

03 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

07 Juni 2015 - 12 Juli 2015

Santiago de Compostella

Landen bezocht: