Dag 14 - Reisverslag uit Moustey, Frankrijk van René Sloot - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Moustey, Frankrijk van René Sloot - WaarBenJij.nu

Dag 14

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

21 Juni 2015 | Frankrijk, Moustey

Dag 14
Zaterdag 20 juni.
Goed en lang geslapen. Half 8 wakker ......zozo. Ik weet niet of ik genoeg slaap krijg. De laatste dagen begin ik aardig te gapen. Ga me daar niet druk om maken.
Het inpakken gaat steeds sneller en gemakkelijker.
Eerst wat boodschappen gehaald. Fruit, brood, zoutjes. In Moustey. Daar foto’s gemaakt van een heel oud pelgrimskerkje met bij de ingang een standbeeld van een pelgrim met naast zich een steen met de tekst: “Nog 1000km naar Santiago de Compostella”.
We vertrekken rond 10 uur van de boerencamping. Vanaf nu is het echt bijna alleen bos. In Labouheyre koffie en stokbrood. Dan bos, bomen, struiken, bos, bos en bos. En zo kwamen we bij de afslag naar de camping a la ferme die Wim ons doorgebeld had. Er zijn daar ook Gites. Er is niemand maar de knecht zegt dat we alles maar neer moeten zetten en dat het wel goed komt. De eigenaar komt tegen half zes.
Onderweg hebben we een wandelaar ontmoet die naar SdC ging. Een oude man, gestart in Grenoble en enorme rugzak mee. Hij moest nog 11 km lopen en vroeg ons wat eten voor onderweg. Doen we. We nemen een foto en wensen elkaar een “ bon camino”.
Het huisje is open. Ik bekijk het en zit nu is een stoel ervoor. Wachten. Het zal wel lukken. Er is in de wijde omgeving niets te vinden waar je wat kunt eten. Wim en Marian hebben me uitgenodigd om met hen een hapje mee te eten. Fantastisch.
Ondertussen is een oude mevrouw aan komen rijden. De eigenaresse. Ik kan een onderkomen krijgen. Als ze de “werkkleding” aan heeft, neemt ze me mee naar een gedeelte van het superoude woonhuis. Ik krijg een kamer, slaapkamer, badkamer en keuken. Alles zwaar antiek. Ze loopt heel krom en heeft zichtbaar veel pijn bij het rechtop staan. We komen met zijn tweeën aan de praat en voor dat ik het weet zitten we elkaar flink veel Prive dingen te vertellen. Marian komt erbij en vertelt dat het eten klaar is. We krijgen beide een speciale stempel van haar. Ik ga eten en zij gaat naar een muziekfeest in Taller. Tijdens de heerlijke maaltijd (macaroni met groenten, gehakt, kaar en sla. Gemaakt door Wim) brengt ze de mevrouw ons een fles sangria. We maken foto’s en kletsen nog een tijdje. Weer een zeer bijzondere ontmoeting.
Ik zit nu buiten in de zon. Jiske belde net vanaf hun vakantieadres. Jaap en Bo later ook, vanuit thuis. En Jan vanuit RockBrune. Mooi.
Nu schrijven, lezen, kopje thee en straks een glaasje wijn. 8.45 uur. Vandaag 75 km.
Quote: “Alleen is niet alleen”.

  • 21 Juni 2015 - 17:03

    Ben Schulte:

    Hé René,
    "Alleen is niet alleen".
    Misschien vind ik dit wel één van jouw mooiste omschrijvingen in je reisverslagen! Dat raakt me.
    Fijn, dat je dat mag ervaren!
    Geweldig om telkens weer je verslagen te lezen. Hoe je de uitdagingen aangaat en hoe je de hinder-soms letterlijk- palen overwint!! Geen gemakkelijke tocht, maar jij redt het! Mooi al die (heel verschillende) ontmoetingen, die op "je pad" komen. Nog 1000 km? Dat gaat lukken! Sterkte joh en heel veel plezier. Wij volgen je!
    Ben S.

  • 21 Juni 2015 - 20:45

    Jan:

    Lees met veel plezier je verslag .
    Fiets nog steeds met je mee .
    Groet

  • 22 Juni 2015 - 16:35

    Femie Sloot:

    Prachtig verhaal ik zie het zo voor me. Wat een bijzondere mensen ontmoet je toch.
    Vandaag weggeweest met ons allen> Hans zijn verjaardag gevierd. Geweldige dag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Ik ben 67 jaar. Sinds een jaar alleen. Twee kinderen. Jaap en Jiske met hun partners Farida en Ruud. Beide hebben twee kinderen. Bo en Dimas. Evi en Max. Ik heb 43 jaar in het onderwijs gewerkt. Sinds okt. 2010 met pensioen. Mijn bezigheden nu behelzen : passen op de kleinkinderen, begeleiding in dienst van zorginstelling Eduzon, tuinieren, lezen en trainen voor de tocht naar Santiago de Compostella. Vrij snel na het overlijden van Marijke, nam ik het besluit om naar SdC te fietsen. Om te herinneren en gedenken maar ook uit nieuwsgierigheid, om te ontdekken en om af te sluiten. Een zoektocht naar vervolg.

Actief sinds 03 April 2015
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 13760

Voorgaande reizen:

03 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

07 Juni 2015 - 12 Juli 2015

Santiago de Compostella

Landen bezocht: