Dag 7 - Reisverslag uit Morée, Frankrijk van René Sloot - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Morée, Frankrijk van René Sloot - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

13 Juni 2015 | Frankrijk, Morée

Dag 7
13 juni 2015

Ondanks de pijn aan de billen, goed geslapen. Dank aan de crème van Marjan. Die heb ik vanmorgen weer gebruikt. Ondanks de kwaaltjes gaat het prima. Half tien met Jan op weg. Met zijn tweeën (Hans komt er later ook bij) in het uitgestorven dorpje Luplanté, koffie gedronken bij een cafeetje. Het enige pand waar leven te bekennen was. De eigenaar was pas twee weken open en was heel gedienstig en gezellig.
Ik heb geen last van zadelpijn. “Geweldig”, heb ik meermalen verzucht.
Op pad naar Bonneval. Het wordt een fantastische fietsdag. Weinig heuvels, veel zon en lichte wind tegen. Hans besluit om nog een stuk verder te fietsen. Direct na Bonneval komen we op een ongelooflijk steil stukje helling. Waardeloos. We besluiten om een klein stukje om te fietsen. Als we willen omkeren stort ik neer. Mijn voet zat nog in de klicks. Zadel stuk. Wel te repareren maar daar hebben we Jan voor nodig. Met een scheef zadel rijden we richting Chateaudun. Vlak voor C. Staat Jan met de camper voor lunch en technisch onderhoud. 5 minuten en klaar is Kees. (Jan) Jan fietst het laatste deel. In Chateaudun bezoeken we de kerk van Madeleine en het kasteel. Daar krijg ik een stempel. We houden 10 km voor de finish een laatste pauze en daar komt Marian. Ze was vanmorgen bij de start de verkeerde kant op gefietst.
Hans en Wim hebben de Campers weer naast elkaar op de camping van Morée. Een mooie dag van 90 km.
Quote: AU ! Je moet er wel wat voor over hebben.

  • 14 Juni 2015 - 09:59

    Frans Van Bergen:

    Wow, wat een geweldige trip! En wat bijzonder om dat deels met z'n drieën te doen. Ik heb de verslagen met veel plezier gelezen. Knap hoor, zo'n tocht. Wat een bijzonder avontuur! Ik wens je en jullie heel veel plezier en succes op de verdere tocht naar Santiago. Wij zijn daar overigens ook in de buurt, vanaf half juli. Wat zou het lollig zijn als we je nog ergens aan konden moedigen... Of ben jij dan al weer thuis? Hoe dan ook: zet 'm op en een veilige, inspirerende en avontuurlijke voortzetting van deze pelgrimage gewenst!

    Frans

  • 14 Juni 2015 - 19:03

    Inge:

    hoi pa en ooms,
    Het zit erop de laatste dag met z'n drieën.
    Voor Jan en Hans goede terug- en doorreis.
    Voor René succes onderweg en vergeet ondanks eventuele tegenslagen niet ook te genieten!
    Liefs Inge

  • 15 Juni 2015 - 09:47

    Riet Janssen-sloot:

    Dag broers,
    jullie zitten nu in de buurt van Tours en ik begrijp van Inge dan Jan en Hans
    terug reizen. Tot nu toe een hele belevenis voor jullie drieen .
    Als ik het verslag lees zijn er heel wat hobbels en puisten tijdens het fietsen
    maar je komt er. Bovendien is het ook genieten.
    Rene ik blijf je volgen .gr riet.

  • 15 Juni 2015 - 18:39

    Erwin:

    Ha die René


    Veel aan je gedacht....zadelpijn gaat wel over....Ik sta op het punt naar Italie te vertrekken(Trassimeno).
    Met Petra(mijn vrouw). Fietsen mee(uiteraard).

    Geniet en zet m op René, ik blijf je volgen.


    Groeten

    Erwin
    Petra

  • 15 Juni 2015 - 19:51

    Femie Sloot:

    Hoi Rene,

    Nu ga je alleen verder. Dat zal wel even moeten wennen. Maar ga er voor! Ik wens je een goede reis verder. En natuurlijk volg ik je! xxx

  • 15 Juni 2015 - 20:29

    AnneMarie Schuurman:

    Hallo Rene,
    De eerste week zit er dus op! Ik hoop dat je elke dag een supermoment hebt om op terug te kijken.
    Veel sterkte met de tweede etappe in je uppie maar zo te lezen denken veel mensen aan je en reizen in gedachte mee. Ik ook in de vorm van een knijper.....
    Groet, AnneMarie


  • 15 Juni 2015 - 22:43

    Jos En Ineke:

    Hallo Rene.

    Ik heb je verhalen met veel belangstelling gelezen.
    Zeer bijzonder om met je broers op pad te zijn.
    Het voordeel van de bulten die je nu al tegen komt is dat je er al aan begint te wennen.
    Tot nu toe gaat het voorspoedig,maar het zal wel even wennen zijn om nu alleen verder te gaan.
    Maar ik weet uit ervaring dat er heel veel mensen met je mee fietsen.
    Nu krijg je ook tijd om heel veel te overdenken.
    Maar ook dat is een doel van je tocht.
    Wij wensen je een goede reis met leuke ontmoetingen.
    ,S Avonds lekker eten met een goed glas wijn of bier een goed boek of even je mail controleren.
    Ik hoop dat heel veel leuke mensen ontmoet.
    Bon voyage.
    Jos en Ineke

  • 15 Juni 2015 - 22:49

    Jos En Ineke:

    Sorry Renee.
    Een beetje late reaktie want we waren met Jaap en Femie op vakantie.

    Groet Jos en Ineke

  • 16 Juni 2015 - 08:50

    Jan En Rita:

    Hoi Rene

    Zet hem op, we denken aan je, mooi om je reisverslag te lezen. We wensen je nu je alleen verder gaat alle succes, geluk en goede moed.

  • 16 Juni 2015 - 16:20

    Charlotte:

    Hoi René. Wat ben je goed bezig. Spannend ook lijkt me,
    zeker nu je alleen verder rijdt.
    Wij zitten in de Provence en komen je dus helaas niet tegen.
    Bon courage. Gr Charlotte

  • 16 Juni 2015 - 19:08

    Wies:

    Bonjour Rene,

    Ik volg al van het begin je verslagen! Net was er iemand op Tv die sprekend op je leek...dus ik dacht : nodig weer even de verhalen van de fietsende broers lezen !
    Jullie maken al heel wat mee, fantastisch , ben jaloers, vind het zo'n goed plan dat je dit doet !
    Sterkte voor de komende tijd wanneer je alleen verder moet .
    Mijn quote voor jou: " Oost . West ...thuis ..is het ook niet alles..". dus gewoon blijven fietsen en vooral genieten ! Deze ervaring ontneemt niemand je meer !

    p.s Ben je al bij de nonnen geweest? haha !

    Groetjes, Wies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Ik ben 67 jaar. Sinds een jaar alleen. Twee kinderen. Jaap en Jiske met hun partners Farida en Ruud. Beide hebben twee kinderen. Bo en Dimas. Evi en Max. Ik heb 43 jaar in het onderwijs gewerkt. Sinds okt. 2010 met pensioen. Mijn bezigheden nu behelzen : passen op de kleinkinderen, begeleiding in dienst van zorginstelling Eduzon, tuinieren, lezen en trainen voor de tocht naar Santiago de Compostella. Vrij snel na het overlijden van Marijke, nam ik het besluit om naar SdC te fietsen. Om te herinneren en gedenken maar ook uit nieuwsgierigheid, om te ontdekken en om af te sluiten. Een zoektocht naar vervolg.

Actief sinds 03 April 2015
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 13758

Voorgaande reizen:

03 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

07 Juni 2015 - 12 Juli 2015

Santiago de Compostella

Landen bezocht: