Dag 12 - Reisverslag uit Créon, Frankrijk van René Sloot - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Créon, Frankrijk van René Sloot - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

19 Juni 2015 | Frankrijk, Créon

Dag 12
Jeudi 18 juin 2015
Goed geslapen. Jiske belde al om kwart over 7. Ze dacht dat ik nachts had gebeld en was geschrokken. En ik schrok omdat zij al zo vroeg belde. Beide gelukkig niks. Heel mooi was dat Max even aan de lijn was. Evi sliep nog.
Ontbijt met de boer. Het gesprek verloopt moeizaam. Over de fietstocht, camembert en het weer. Hij verkoopt ook Foie Gras. Ben er maar niet over begonnen.
Fit op weg. Eerst naar de Carrefour. O.a. brood, fruit. Dan komt Marian er bij. Op weg. Twee uur door een bos naar Pizou. Best saai.
In Pizou nemen we een kop koffie op een terras. Er komt een donkere mevrouw vlak bij ons zitten. Ze hoort ons praten en vraagt of we uit Holland komen. Ze was er eens geweest. Ze spreekt vloeiend Engels en vraagt of ze bij ons kan komen zitten. Tuurlijk. Ze komt uit Mauritië. Ze heet Astrid. Ze vertelt honderd uit. Mauritië, Gabon, Mali waar ze haar man ontmoet had, de Elzas waar ze met hem woonde, man gestorven 5 jaar geleden, 55 jaar en nu een nieuwe liefde. Wat een prachtige ontmoeting.
Als we vertrekken halen we na een poosje Dominique en Rick weer in. We willen ze als echte professionals voorbij racen maar dat lukt niet want zij gebruiken spiegels. We nemen voor de laatste keer afscheid want na Branne gaan zij linksaf om de Canal-du-midi route te volgen. Ik zal ze volgen en neem zeker contact met ze op. Enthousiaste, aardige en betrokken mensen, zeg maar fietsvrienden.
Zo beschouw ik Marian en Wim ook steeds meer. Marian steunt me steeds als het wat moeilijker gaat en Wim is een kei in het verzorgen van allerlei zaken die de reis makkelijker maken. Voor Marian maar zeer zeker ook voor mij.
M. En ik bezoeken St. Emilion. Mooie stad. M gaat brood halen. De bakkerij is dicht. Ze vraagt aan meisje of ze ook weet waar ze nu terecht kan. Het meisje heeft 3 baguettes bij zich en geeft die aan M. Die is volledig verbouwereerd. Het meisje is moslim, vertelt ze, en heeft ramadan en heeft ze niet nodig. Ze zwaait naar ons en is weg.
We fietsen nog even door de stad, eten op een terras een salade en wachten op een telefoontje van Wim. Het vinden van een camping gaat niet gemakkelijk. Uiteindelijk vindt hij er een in Creon. En naast de camping een Gites voor mij. Om daar te komen moeten we in Guillac afwijken van de pelgrimsroute. Als we rechtsaf zijn gegaan, blijkt dat een oud treinspoor te zijn, waar een fietspad op gelegd is. En dit is het pad waar Marijke en ik jaren geleden een hele dag gefietst hebben. En ook tot Creon. En op het zelfde plein waar we toen zaten, zit ik nu crêpes te eten en het verslag te schrijven.
We waren om 7 uur op de plaats van bestemming. Laat. 80 km.
Mijn slaapplaats is een kasteeltje met grote tuin. Ik slaap in een soort pipowagen in de hoek van de tuin. Schitterend. Ze hebben WiFi. Dat ga ik morgen bij het ontbijt gebruiken.
Ik heb me vandaag erg verwonderd over de vele ontmoetingen die ik heb. Veel mensen staan steeds klaar om je te helpen. Net vroeg ik of er WiFi op het plein was. Meteen had ik 3 mensen om me heen om adviezen te geven.
Ik ga nu in de pipowagen de verslagen in word zetten, het lekkere biertje dat ik van Wim kreeg , en dan even lezen in het Fantasy-i--Book.
Quote: “Het is meer dan fietsen alleen. Toevallig?”

  • 19 Juni 2015 - 20:46

    Bo:

    Ging het de hele weg goed? Heb je mooi weer gehad? Ik hoop dat je ook lekker hebt geslapen. Ik heb mijn rapport.zoals jij aan mij vroeg bij het eerste rapport ga je nu wel doorzetten met rekenen nou ik kan je vertellen ik heb mijn cijfers verbetert.ik jan het je wel laten zien als je terug bent. Verder wens ik je veel succes ik blijf je volgen! Gr bo

  • 20 Juni 2015 - 14:16

    Heine En Lily:

    Hallo Renee, vandaag maar weer eens jouw verslagen gelezen en er weer van genoten. Als wandelaar een fietser volgen is ook bijzonder en leuk. De ontmoetingen die jij hebt zijn ook zo herkenbaar voor ons als wandelende pelgrims.
    Gisteren bij ons in Uithuizen nog leuke ontmoeting met 2 Duitse fietsers gehad. Dan "moet" ik ze ook even aanspreken en vragen wat ze aan het fietsen zijn en of ik nog ergens bij/mee kan helpen.
    Dat is het mooie van de Camino en de verbondenheid die je dan voelt,mensen die op reis zijn te willen helpen.
    Veel fietsplezier nog en Bon Camino Renee ,van Heine en mij.

  • 20 Juni 2015 - 21:03

    Ben:

    Toeval bestaat niet. Mooi om te lezen hoe je allerlei ontmoetingen hebt, even terug bent in de tijd, en kunt genieten van alles wat op jouw pad komt. Een goed vervolg.
    Ben en Annemarie

  • 20 Juni 2015 - 21:56

    Jos Smit:

    Hallo Rene.
    Wat een mooi verhaal,als je zo doorgaat raak je steeds meer gegrepen door het Santiagovirus.
    Ik weet niet wat dat is maar het is zeer bijzonder.
    We genieten elke dag van je avontuur.
    Veel plezier,goede gesprekken en goede benen en een gezonde geest.
    Kortom genieten.
    Bon camino Jos en Ineke

  • 20 Juni 2015 - 22:24

    Femie Sloot:

    Hoi Rene,

    Het gaat goed, lezen we. Mooie verslagen! Groeten aan Marian en Wim.

    We reizen met je mee. Doe voorzichtig en let op met het afstappen.

    Wijze woorden van je schoonzus.
    Groeten van ons .

    Hans en Femie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Ik ben 67 jaar. Sinds een jaar alleen. Twee kinderen. Jaap en Jiske met hun partners Farida en Ruud. Beide hebben twee kinderen. Bo en Dimas. Evi en Max. Ik heb 43 jaar in het onderwijs gewerkt. Sinds okt. 2010 met pensioen. Mijn bezigheden nu behelzen : passen op de kleinkinderen, begeleiding in dienst van zorginstelling Eduzon, tuinieren, lezen en trainen voor de tocht naar Santiago de Compostella. Vrij snel na het overlijden van Marijke, nam ik het besluit om naar SdC te fietsen. Om te herinneren en gedenken maar ook uit nieuwsgierigheid, om te ontdekken en om af te sluiten. Een zoektocht naar vervolg.

Actief sinds 03 April 2015
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 13728

Voorgaande reizen:

03 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

07 Juni 2015 - 12 Juli 2015

Santiago de Compostella

Landen bezocht: