Dag 9 - Reisverslag uit Oulches, Frankrijk van René Sloot - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Oulches, Frankrijk van René Sloot - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

16 Juni 2015 | Frankrijk, Oulches

Maandag 15 juni.
Gisteravond om 12 uur op bed. We hebben samen (Jan,Hans en ik) over de tocht gekletst. Met zijn drieën alle spullen van mij bekeken. Veel dingen gaan in de plunjezak en mee terug naar Nederland. De rest pakken we opnieuw in.
Ik fiets de rest alleen met achtertassen en stuurtas. Marian en Wim komen even bij ons om het een en ander te bespreken voor morgen. Het dagdoel wordt een plaatsje ongeveer 10km voor Poitiers. De weerberichten zijn niet zo goed.
Hans en Jan gaan naar huis. Wij naar Santiago.
Morgen meer. Het is hier nu buiten te koud en te donker.
Deel2.
Marian en ik praten en daarom verloopt het fietsen voorspoedig. Pauze in Veigne en om ongeveer 12 uur lunch in Nouatre. Wim is er ook bij. Fietsen gaat prima ondanks dat we bijna de hele dag motregen op ons hoofd krijgen. Gevolg: regenkleding aan-uit. De middag is veel genieten en doorfiets en. Een prachtig stuk langs de Vienne. Regelmatig kleine pauzes, korte maar steile hellingen (waarvan er een van 12%) en dan eindigen we in St.Georges. Ik zoek een slaapplek. Een Gite:niks. Een hotel: niks. Een camping niks. Toen doorgefietst naar Chacceneuil. Daar eerst bij een hotel geïnformeerd. Die vroeg €150,- , belachelijk. Toen naar een municipal. Die hadden een speciaal hok voor pelgrims. €9,-. Het hol is niks. Twee bedden, twee stoelen, twee tafels en geen slot op de deur. Ik was wel wat teleurgesteld maar wel geaccepteerd. Later op de fiets naar een pizzeria. Goed gegeten en veel telefoontjes gehad en gebeld. Die deden me goed . Redelijk vroeg op bed.

  • 16 Juni 2015 - 23:50

    Jan:

    Ik fiets met je mee (in gedachten). Quote doorzetten en genieten.

  • 17 Juni 2015 - 15:01

    Jaap& Femie:

    Hallo René,even een aanmoedigings bericht van uit oldemarkt.
    Het blijft prachtig om al die verhalen te lezen,wat een avontuur.
    Blijf genieten,dan genietenwij ook weer van je verhalen.
    Je kan het ,ook al moet je alleen veder gr jaap@femie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Ik ben 67 jaar. Sinds een jaar alleen. Twee kinderen. Jaap en Jiske met hun partners Farida en Ruud. Beide hebben twee kinderen. Bo en Dimas. Evi en Max. Ik heb 43 jaar in het onderwijs gewerkt. Sinds okt. 2010 met pensioen. Mijn bezigheden nu behelzen : passen op de kleinkinderen, begeleiding in dienst van zorginstelling Eduzon, tuinieren, lezen en trainen voor de tocht naar Santiago de Compostella. Vrij snel na het overlijden van Marijke, nam ik het besluit om naar SdC te fietsen. Om te herinneren en gedenken maar ook uit nieuwsgierigheid, om te ontdekken en om af te sluiten. Een zoektocht naar vervolg.

Actief sinds 03 April 2015
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 13729

Voorgaande reizen:

03 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

07 Juni 2015 - 12 Juli 2015

Santiago de Compostella

Landen bezocht: