Dag 37 - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van René Sloot - WaarBenJij.nu Dag 37 - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van René Sloot - WaarBenJij.nu

Dag 37

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

07 Juli 2015 | Spanje, Santiago de Compostella

Dag 37
Dinsdag 7 juli 2015
No futher Biking.
Deze dag staat in het teken van verkennen. De ochtend fietsen door de stad en onderzoeken wat ik allemaal moet regelen voor het vertrek. Jiske heeft de boardingcard al per mail toegestuurd. Ik vertrek donderdag om 15.40 uur. Het hotel heeft de mail van Jiske voor mij uitgeprint. Om 3 uur vanmiddag is Soeters hier voor het terugbrengen van bagage en fiets naar Nederland.
Om 12 uur fiets ik terug naar het hotel. Wie houdt me daar aan? Katrien van Hassel, een van de deelnemers aan de fietsdriedaagse in Noord Nederland. Ze was 18 mei vertrokken uit Haarlem en kwam nu terug van haar tocht naar Fisterra. Een verrassing. We praten kort want ze wil naar de kathedraal voor de mis en het zwaaien van het wierookvat. We spreken af om 13.15u op een terras. Ik breng de fiets naar de garage van het hotel en ga lopend de stad weer in. Ik maak het eind van de mis mee. Klazien staat ook achterin. Het zwaaien vindt niet plaats. (Normaal alleen op vrijdag maar als er 300 euro wordt betaald, doen ze het ook op een andere dag.) We gaan naar buiten en daar zijn ook Wim en Marian. Met zijn vieren gaan we lunchen. Gezellig. Ik neem weer afscheid van WenM. Katrien en ik blijven nog een tijdje bijkletsen. Dan begint het te regenen, Klazien moet een slaapplek zoeken en ik wil bezig met Soeters. We gaan vanavond samen eten in SdC.
Soeters is geregeld. Ze nemen de fiets mee en gratis 1 achter fietstas. De andere neem ik mee in het vliegtuig.
Morgen ga ik hoogstwaarschijnlijk met de bus naar Fisterra. Nog een dag SdC is teveel. En ik hoorde vandaag mooie verhalen over Fisterra.
Een mooi etentje met Klazien. Veel gelachen en ook serieuze camino gesprekken. De meningen over de achtergrondmuziek zijn verdeeld.
Quote:”Live isn’t about waiting for the storm to pass.
It’s about learning to dance in the rain”.

  • 07 Juli 2015 - 23:02

    Bernard Munsterman:

    Wat leuk dat je Katrien nog ontmoete doe ze de groeten en Fisterra is de moeite waard.Ik ga trouwens naar een lezing van Hans de Jong in st Jacobi Parochie a.s.zaterdag.ik hoop je gauw te ontmoeten

  • 07 Juli 2015 - 23:27

    Wies:

    Van harte proficiat met deze geweldige prestatie Rene!
    Bedankt voor al je mooie verslagen , een genot om te lezen.
    En nu naar huis met een schat aan ervaringen en herinneringen !
    Goede reis.
    Groetjes, Wies

  • 08 Juli 2015 - 09:00

    Karola:

    Rene,
    Ik heb je prachtige verslagen gelezen, fantastisch....en wat een bijzondere reis! Warme groet, karola.

  • 08 Juli 2015 - 09:57

    Jan:

    Hoi ,
    Ik was al bang dat wij zonder jou moesten afkicken , maar gelukkig komen er nog een paar .
    Gaan W en M ook direct naar huis ?
    Terugreis heb je goed geregeld .
    Nog een dagje genieten in Fisterra ("toch nog een puntje") en dan de k en kk .
    Mooie quote .
    Groetjes Sonja en Jan .
    Ai moar gien last van oew stemme kriegn van ol dat geproat .

  • 08 Juli 2015 - 10:47

    Jos En Ineke:

    Hoi Renee.

    Je hebt het gehaald.
    Fantastisch,van harte gefeliciteerd met deze bijzondere prestatie.
    We hebben zeer veel bewondering voor je prestatie.
    Eerst met je broers en daarna alleen verder met al je gedachten.
    Maar ook fysiek en mentaal heb je het toch maar geflikt.
    Al die bulten al die eenzame stukken de warmte enz.
    Je verhalen kunnen in een bundel,we hebben ervan genoten.
    Voor mij ook heel veel herkenbare dingen.
    Voor jou ook veel herinneringen aan de camper vakanties met Marijke.
    Zal ook best weleens heftig en confronterend zijn.
    Uit je verhalen merk ik toch dat je enorm genoten hebt van deze reis.
    Je zult het nooit meer vergeten.
    Nu wil je zo snel mogelijk naar huis naar je kinderen en kleinkinderen denk ik.
    Goede reis naar huis we zullen je mooie verhalen missen.
    Groeten Jos en Ineke.
    Een quote tot slot: De doorzetter wint.Respect

  • 08 Juli 2015 - 17:22

    Femie Sloot:

    hoi Rene,

    Goed dat je nog naar Fisterra gaat. Ik hoorde van Ank Boerman (heeft ook deze tocht gemaakt) dat je dat eigenlijk niet moet missen. I s ook heel indrukwekkend. Je moet daar ook iets verbranden. Zij had een oude schoen en haar vriendin een oud shirt verbrand. Het was echt een kippenvel moment geweest. Je camper staat er weer fris en fruitig bij. Dus als je wilt kun je zo weer verder reizen! Rene ik wens je een goede terugreis en tot dan.

    Uitspraak van Voltaire: Een ding is zeker, reizen doet altijd goed!

    Groeten je schoonzussie en breurtie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Ik ben 67 jaar. Sinds een jaar alleen. Twee kinderen. Jaap en Jiske met hun partners Farida en Ruud. Beide hebben twee kinderen. Bo en Dimas. Evi en Max. Ik heb 43 jaar in het onderwijs gewerkt. Sinds okt. 2010 met pensioen. Mijn bezigheden nu behelzen : passen op de kleinkinderen, begeleiding in dienst van zorginstelling Eduzon, tuinieren, lezen en trainen voor de tocht naar Santiago de Compostella. Vrij snel na het overlijden van Marijke, nam ik het besluit om naar SdC te fietsen. Om te herinneren en gedenken maar ook uit nieuwsgierigheid, om te ontdekken en om af te sluiten. Een zoektocht naar vervolg.

Actief sinds 03 April 2015
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 13717

Voorgaande reizen:

03 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

07 Juni 2015 - 12 Juli 2015

Santiago de Compostella

Landen bezocht: