Dag 32 - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van René Sloot - WaarBenJij.nu Dag 32 - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van René Sloot - WaarBenJij.nu

Dag 32

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

02 Juli 2015 | Spanje, Ponferrada

Dag 32
Donderdag 2 juli 2015
Goeie nacht. Beetje te warm en ik kan geen airco vinden. Marian vindt dat ik wel een luxe pelgrim ben. Het zij zo.
Ik heb een prachtig uitzicht op het Gaudi paleis en de kathedraal. Een simpel ontbijt en de winkels zijn nog dicht. Dus even te weinig gegeten. Onderweg maar rondkijken.
Om 9 uur sta ik voor de kathedraal. Ik heb vanochtend het verhaal over de Cruz de Ferro gelezen. De steentjesberg. Indrukwekkend en waarschijnlijk best lastig. We zien wel. Het einddoel vandaag is Ponferrada. Ook een beladen plek. Marijke en ik hebben daar een week gecamperd.
Het is lekker weer, zo'n 24 graden. We hebben het kale gedeelte van Noord-Oost Spanje achter de rug. Het wordt steeds mooier om ons heen. In Rabanal del Camino nemen we in de bekende bar “Santiago” koffie en een omelet. De eigenaar is een bekend figuur voor pelgrims. Vlug een berichtje naar J en J dat de beklimming begint. We fietsen heel voorzichtig en met een hele lichte versnelling. Het gaat goed alleen het laatste stuk is zwaar, 10 %. Over het geheel genomen viel de klim mee. De Ibañeta was veel zwaarder. Boven heb ik de steentjes die ik van de kleinkinderen kreeg en een steen van Marijke op de berg gelegd. En foto’s gemaakt. Het doet me wel wat.
We blijven er niet zo lang. Naar beneden (dachten we). Dat is nou het vervelende van bergen. Ze beginnen dan te dalen maar als je de bocht om gaat, komt er nog een heel vervelende klim, waar je niet op gerekend had. Even balen. Daarna ging het meer dan 10 km omlaag. Voorzichtig. De weg is niet zo goed en mijn gedachten zijn bij de nieuwe remkabel en nieuwe remblokjes. Heelhuids komen in een voorstadje van Ponferrada. Molinaseca. Aangezien Wim geen camping kon vinden, blijven ze hier op een parkeerplaats staan en ik kruip in een auberge vlak bij. Ik heb een bed met een stopcontact. Nu even een biertje scoren bij Wim.
We gaan met zijn drieën naar een gezellig restaurant aan het water, met live muziek. Leuke avond. Wel moe. Zal goed slapen met mijn 10 mede slaapgenoten.
Quote:”Your fitness is 100% mentaal. Your body won’t go where your mind doesn’t push it”.

  • 02 Juli 2015 - 21:30

    Jan:

    Je schrikt niet meer van heuveltjes , er komt er nog een en een halve .
    Ik zie je fietsen .
    Het aftellen begint .
    Nog effe .
    Als je de stal ruikt , heb je extra kracht .
    Groetjes Jan en Sonja .

  • 03 Juli 2015 - 11:51

    Femie Sloot:

    Hoi Rene,

    Ik denk dat de steentjesberg heel indrukwekkend was. Mooi dat je daar die eigen stenen hebt neergelegd.Je mag ook best eens een luxe pelgrim zijn daar is niks mis mee. Ook fijn dat het nu iets minder warm is. Nu nog de laatste loodjes Rene. Hier is het nu snik heet! Groeten van de tuinman uit Wolvega.

    Gr. van je schoonzussie en breurtie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Ik ben 67 jaar. Sinds een jaar alleen. Twee kinderen. Jaap en Jiske met hun partners Farida en Ruud. Beide hebben twee kinderen. Bo en Dimas. Evi en Max. Ik heb 43 jaar in het onderwijs gewerkt. Sinds okt. 2010 met pensioen. Mijn bezigheden nu behelzen : passen op de kleinkinderen, begeleiding in dienst van zorginstelling Eduzon, tuinieren, lezen en trainen voor de tocht naar Santiago de Compostella. Vrij snel na het overlijden van Marijke, nam ik het besluit om naar SdC te fietsen. Om te herinneren en gedenken maar ook uit nieuwsgierigheid, om te ontdekken en om af te sluiten. Een zoektocht naar vervolg.

Actief sinds 03 April 2015
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 13710

Voorgaande reizen:

03 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

07 Juni 2015 - 12 Juli 2015

Santiago de Compostella

Landen bezocht: