Dag 23 (17) - Reisverslag uit Auritz, Spanje van René Sloot - WaarBenJij.nu Dag 23 (17) - Reisverslag uit Auritz, Spanje van René Sloot - WaarBenJij.nu

Dag 23 (17)

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

23 Juni 2015 | Spanje, Auritz

Dinsdag 23 juni.
Op tijd wakker. Iedereen moet om 7 uur vertrokken zijn. Behalve ik. (8 uur) Een verzoek van mij aan Sabine, de eigenaresse.
Ik krijg een simpel ontbijt en vertrek om 8 uur naar de camping waar Wim en Marian staan. Ik stal daar de fiets en ga lopend het stadje verkennen. Naar de citadel en de stadsmuren. Enkele boodschappen voor de klim, met name fruit.
De klim naar de top van Ibañeta is zwaar. We stoppen regelmatig voor eten, drinken en even bijkomen. Om 9 uur beginnen we te klimmen en om 12 uur zijn we op de top. (Daar waar Roelant op zijn Hoorn blies.) 18 km in 3 uur. Dan begint de afdaling. Al snel kom je dan in Roncesvalles. Hier zijn Marijke en ik een paar jaar geleden geweest. Lastig. We bezoeken de auberge die deels door Nederlanders gerund wordt en een oud kapelletje, waar Marijke toen het verhaal vertelde dat daar de botten liggen van de in Roncesvalles gestorven pelgrims in de Middeleeuwen.
Marian had hier voor het eerst in een week wifi en was druk bezig met mailen en Appen. Het wachten was moeilijk. Er spookten veel herinneringen door me heen.
Het laatste deel van deze dagtocht was alleen maar bergaf. De camping waar Wim stond was snel gevonden. Ik kreeg een bed in een soort refugio op de camping. Een bed in een kamer van 8 bedden. Ik kan dus vannacht slaapgenoten krijgen. Ben benieuwd. Ik ga nu eten.
Quote: Nog maar 790 km!!!!

  • 23 Juni 2015 - 20:35

    Jos En Ineke:

    hallo Renee
    We genieten van je mooie verhalen en je bijzondere ontmoetingen.
    Ook de herrinneringen zijn een onderdeel van je tocht.Heftig.
    Zelf ben ik 4 uur bezig geweest met de ibanatapas wel 3 kilometer gelopen.
    Die dag heb ik maar 25 km gefietst door hagel sneeuw en regen.
    Roncevalles was voor mij die dag mijn Waterloo.
    Ik lees dat je gelukkig mooi weer hebt,misschien soms te warm.
    Maar je schiet al mooi op.
    Spanje is verreweg het mooiste deel van je tocht,ga er van genieten.
    Wij genieten van je verhalen.
    We wensen je nog veel plezier toe.
    Jos en ineke

  • 23 Juni 2015 - 21:20

    Jan:

    Dat was een zware dag , maar 18 km in 3 uur is toch sneller dan lopen . Maar je kunt nu weer vooruit .
    Op de top ziet de wereld er anders uit .
    Herinneringen kunnen ook mooi zijn .
    Geniet van het mooie in Spanje .
    Nog een " klein " stukje .
    Groetjes van Sonja en mij .

  • 23 Juni 2015 - 22:01

    Jaap En Femie:

    Steeds weer leuk jouw reisverslag te lezen
    Het zal inderdaad soms moeilijk zijn datgeloof ik
    Denk zeker als je daar op een rustig plekje zit,
    Er heel wat door je heen gaat.
    Wens je nog vele mooi fietskilometers. Liefs Jaap&Femie

  • 24 Juni 2015 - 10:39

    Femie Sloot:

    Hoi rene,

    Dit was zeker een zware tocht. Vooral met de herinneringen. Maar toch ook wel heel mooi dat je daar nog geweest bent met Marijke. Dat Marijke dat verhaal verteld heeft. Bijzonder toch. Misschien moet het zo zijn. Dat weten we natuurlijk niet. Quote van Hans: Altijd verder! Moest ik van Hans typen. Je weet wat dat betekent. Nu Rene fiets verder met de neus in de wind . Pas op met het afstappen!!.

    Groet Femiexx en natuurlijk ook van je breurtie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Ik ben 67 jaar. Sinds een jaar alleen. Twee kinderen. Jaap en Jiske met hun partners Farida en Ruud. Beide hebben twee kinderen. Bo en Dimas. Evi en Max. Ik heb 43 jaar in het onderwijs gewerkt. Sinds okt. 2010 met pensioen. Mijn bezigheden nu behelzen : passen op de kleinkinderen, begeleiding in dienst van zorginstelling Eduzon, tuinieren, lezen en trainen voor de tocht naar Santiago de Compostella. Vrij snel na het overlijden van Marijke, nam ik het besluit om naar SdC te fietsen. Om te herinneren en gedenken maar ook uit nieuwsgierigheid, om te ontdekken en om af te sluiten. Een zoektocht naar vervolg.

Actief sinds 03 April 2015
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 13719

Voorgaande reizen:

03 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

07 Juni 2015 - 12 Juli 2015

Santiago de Compostella

Landen bezocht: