Dag 10 - Reisverslag uit Mansle, Frankrijk van René Sloot - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Mansle, Frankrijk van René Sloot - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

17 Juni 2015 | Frankrijk, Mansle

Goed geslapen. De slechte omstandigheden waar ik gisteren over vertelde, zijn sterk verbeterd. (!) ik voel me goed en dan zie je de viezigheid minder. Douchen en pakken. Half negen op zoek naar de paarse tracklijn. De gps is goud waard, Jos en Lammert. Bij de bakker broodjes voor het ontbijt en een tijdje, heerlijk in de zon, in bushokje wachten op Marian. Ontspannen en goed in mijn vel. We gaan op pad, Marian voor de camping in St. Angeau, ik voor een B&B in Valence. Later op de dag belt Wim vanaf de camping dat ze daar ook een stacaravan verhuren voor 1 nacht, er kunt eten en een Engels ontbijt kan bestellen. Makkelijke keuze voor mij.
We gaan eerst Poitiers in. Heel steil omhoog naar de Notre Dame la Grande. Kerk in maar geen tampon. Die krijgen we in het toerist bureau. Op het terras op het plein koffie. Daar zitten we na een tijdje met 5 medepelgrims. Anton uit Antwerpen (ligfiets), Nico uit Delft (wandelaar) en Sjef uit Rotterdam (normale fiets). Mooie ontmoeting.
In Chateau-Garnier willen we wat eten. Alles dicht. Bij een gesloten restaurant hangt een bord met de naam en de Jacobusschelp. Ik neem een foto. De eigenares ziet het en vraagt wat we willen. "Koffie". "En graag wat te eten", zegt Marian. Ze opent de zaken haalt haar man erbij. Ze maken voor ons een eenvoudige maar heerlijke maaltijd. Geweldig. En heel gezellig.
Via Charioux (een prachtige abdijtoren) en een geitenkaas fabriekje (wat we bezoeken en kaas kopen (stinkt wel)) komen we in Angeau. Bij Mansle. Daar zie ik een kerkdeur open staan. Ik wil even kijken maar vergeet dat de linkervoet nog in de klic is zit. Bats. Een aardige schaafwond op de arm. Wim heeft jodium.
Mijn caravan is super vergeleken met het hok van afgelopen nacht. Ik eet heerlijke spaghetti in het restaurantje en kan bezig met de eerste goede WiFi in Frankrijk.
Tot 11 uur doorgegaan. Toen was het te donker en te koud. Ik denk dat ik goed zal slapen. 115 km.

  • 17 Juni 2015 - 14:32

    Jan:

    Er klinkt plezier uit je verslag . Ga zo door .

  • 17 Juni 2015 - 19:34

    Meint En Annie Visser:

    Hoi, Rene
    Ik moest je nodig even mailen vandaar.
    Je zit in de zon in een bushokje, lees ik
    dat goed, je gaat toch niet stiekem met de bus verder, grapje. gaat het goed met je het is wel een hele reis naar die pelgrims waar je het over hebt.
    Wij hebben wel respect voor je, vooral dat je nu alleen verder gaat, ik begrijp uit je verslag dat je leuke mensen hebt ontmoet waar je verder mee optrekt.
    Maar het einde is zeker nog niet on zicht.
    Ik hou nu weer op te auweh.... Rene
    Een hele goede reis verder en op naar de Pelgrims we horen weer van
    Je.
    Groetjes. Annie en Meint



  • 17 Juni 2015 - 20:50

    Bo:

    Hoi opa
    Veel succes en veel plezier krijg bijna mijn rapport.
    Vandaag vijf tanden uitgetrokken.
    Kan niet meer met rechts kauwen.
    Bloedneus op school kortom vandaag een pechdag.
    Veel succes en lekker slapen Gr Bo

  • 18 Juni 2015 - 19:32

    Jos En Ineke:

    Hallo Rene.
    Ik lees dat je al leuke mensen ontmoet,dat fietst veel lichter en maak je ook veel meer kilometers
    dat gaat ongemerkt.
    Daarnaast is het ook veel gezelliger en kun je om de beurt op kop.
    Als je alleen fietst rij je altijd op kop en kijk je ook meer op je kilometerteller.
    Tours heb je gehad een prachtige stad en nu deel 2 van je routeboek.
    Dat omvallen gaat nu niet meer gebeuren op tijd een voet draaien voor je stopt.
    Maar altijd wel dezelfde voet heb ik geleerd van mijn fietsvriend uit Engeland.
    Vanavond weer lekker eten een borrel of twee en gezellig kletsen.
    Lekker slapen,morgen blik op oneindig en weer verder.
    Ik fiets met je mee en ben wel een beetje jaloers.
    Veel succes en plezier et bon camino.
    Jos en Ineke

  • 18 Juni 2015 - 23:33

    Dominique En Rick:

    Beste Rene, we hebben elkaar gemist in Saint-Emilion. Onze wegen zijn nu echt gescheiden, wij zitten nu op de route naar Canal du Midi richting Middellandse Zee. Save journey naar Santiago en we blijven je volgen. De ontmoetingen waren kort maar heel gezellig, groeten aan Jan & Hans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Ik ben 67 jaar. Sinds een jaar alleen. Twee kinderen. Jaap en Jiske met hun partners Farida en Ruud. Beide hebben twee kinderen. Bo en Dimas. Evi en Max. Ik heb 43 jaar in het onderwijs gewerkt. Sinds okt. 2010 met pensioen. Mijn bezigheden nu behelzen : passen op de kleinkinderen, begeleiding in dienst van zorginstelling Eduzon, tuinieren, lezen en trainen voor de tocht naar Santiago de Compostella. Vrij snel na het overlijden van Marijke, nam ik het besluit om naar SdC te fietsen. Om te herinneren en gedenken maar ook uit nieuwsgierigheid, om te ontdekken en om af te sluiten. Een zoektocht naar vervolg.

Actief sinds 03 April 2015
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 13714

Voorgaande reizen:

03 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

07 Juni 2015 - 12 Juli 2015

Santiago de Compostella

Landen bezocht: