Dag 5 - Reisverslag uit Épône, Frankrijk van René Sloot - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Épône, Frankrijk van René Sloot - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

12 Juni 2015 | Frankrijk, Épône

Dag 5.
11 juni 2015.

Goed geslapen. Het wordt vandaag een korte tocht. Onze planner (Jan) heeft voorzien dat het 73 kilometer zal worden. Een heuvelachtige reis met 2 grote beklimmingen. Mooi mis.
We zitten om kwart over negen op de fiets. Terug naar Mouy en dan richting Geneviève voor de eerste "berg" van de dag.
Kwart over 9 fietsen Jan en ik weg. Hans ruimt op. Marjan is nog niet wakker. Prachtig weer.vol goede moed fietsen we eerste 10 km. Dan begint de klim. Afzien en er bestaat op dat moment alleen nog een w eg en een fiets. En als je denkt dat je er bent, begint achter de kerk nog een stuk. Nog steiler en eindigend op een stel grote rotsblokken waar je je fiets overheen moet tillen.
Gelukkig bestaat er ook een afdaling. Ik ga me focussen op afdalingen. In Meru koffie met zijn drieën. Daar wordt door een vriendelijk terraszitter de fiets van Hans gemaakt. In Marines lunch en wisseling fietsmaatje. Halverwege begint de tweede grote bult. Vreselijk. We moeten regelmatig even stoppen om bij te komen. En exact als de vorige doemt na de top, na een stuk vals plateau, nog een stuk op. Vreselijk. We komen er op en dan volgt een super afdaling naar de Seine. Daar nemen we een foto pauze. Ik laat daar mijn helm achter en moet een heel stuk terug.
In Epone zien we een bordje van camping "Canada". "Nog een klein eindje", zei Jan voor de telefoon. Nou dat hebben we geweten. De steiler kan niet (zeg ik nu). De accu van Hans is leeg. Jan haalt hem op.
We komen langzaam bij. Marjan en Wim staan weer naast ons. M komt laat binnen. Haar Garmin heeft het begeven. Die van mij werkt geweldig, Jos.
Jan kookt lekker eten, komen de avond door met mailen e.d.
We kaarten een boom binnen en liggen heerlijk in bed als het onweer losbarst.
Quote: "De aarde is mooi, jammer van die grote puisten".

  • 12 Juni 2015 - 09:49

    R.janssen-sloot:

    De eerste 1000 km zit erop. Ik hoor Jakobus zeggen
    "de slootjes komen eraan" Geweldig broers.
    gr. Riet

  • 12 Juni 2015 - 11:02

    Ben Schulte:

    René, Jan, Hans,
    Na een aantal dagen "in ons (Veluwse) hutje op de hei" (geen wifi) je reisverslagen gelezen. Fijn om jullie zo te kunnen volgen. Alsof ik er bij ben! Met het grote verschil, dat het mij geen inspanning kost!Geweldig broeders, wat jullie presteren. Verdient navolging!
    Tja René, je hebt het laatste jaar de nodige tegenslagen gehad. Deze van jullie tocht zijn van andere orde. Sommige zijn voorzien, andere komen onverwacht. Voortdurend weer nieuwe uitdagingen, maar dat wil je toch ook? Heel veel succes en vooral ook veel plezier met jullie voortzetting. Ik blijf jullie volgen.
    Een Drentse (hier zijn ook hobbels en keien!) groet, ook van mijn wederhelft, Ben S.

  • 12 Juni 2015 - 11:31

    Ben En Annemarie:

    Hallo Rene,
    Vandaag voor het eerst jouw verslagen gelezen. Afzien, ontmoeting, een goed glas wijn, de natuur, het weer..
    Ik heb voor jou een gedicht gevonden dat misschien wel aansluit bij je eigen ervaringen en je eigen gevoel:

    Onderweg



    Dit is het blinkend lopen

    tussen het weten en het hopen

    van nergens en naar niets.

    Dit is de tijd gestenigd

    met iederen voetstap en allenig

    het lopen, blinkend en om niet

    onder de wolken van den hemel,

    op de wegen, met een eeuwig

    geluk dat zich herkennen liet.


    (Gerrit Achterberg, uit Afvaart, 1931)

    Een goed vervolg van jouw tocht toegewenst.

    Ben

  • 12 Juni 2015 - 15:20

    Femie Sloot:

    Voor het eerst de verslagengelezen. Mooie rit maar best wel zwaar!
    Geniet maar met jullie drieen. Maar neem ook eens een rustdag of middag!!!

    Groetjes van het thuisfront!

  • 13 Juni 2015 - 11:22

    Heine En Lily :

    Ha Renee, wat leuk om jou zo te kunnen volgen. Kijk regelmatig even en nu maar even een berichtje van ons uit Uithuizen. Tijdens de fietscamino hier in Uithuizen jou ontmoet en gezellig zitten kletsen,ook jouw levensverhaal en waarom jij nu op de fiets zit om naar Santiago de Compostela te gaan. Heel veel bewondering voor jou,zagen een doorzetter die met veel liefde over zijn overleden vrouw sprak. Ook een trotse vader en opa zagen wij. We hebben jou maar even mee gemaakt,maar er was een band,ja de caminoband die heel bijzonder is. Jij Fietsen over het hoge land,met op het laatst veel wind, regen en kou,het is je gelukt. Dit gaat je ook lukken en ja die bergen horen erbij Renee,dit is alvast een voorproefje!!
    Vorig jaar tijdens onze voetreis naar Santiago veel bewondering voor de fietsers gehad en dat was anders om ook zo.
    Het ga jullie goed,een hele mooie reis verder en Bon Camino.
    En ehhh Heine en ik houden ook wel van een boompje klaverjassen!! Dus kom nog weer eens uit in Uithuizen.
    Doei lieve groet van Heine en Lily

  • 13 Juni 2015 - 14:16

    Toos Blum:

    Hallo Slootmannen,

    Petje af voor jullie tocht, het moet vooral bijzonder voor jullie zijn om dit samen te mogen beleven !
    We hopen dat jullie vooral zullen genieten en veel succes op deze verre reis.

    Hartelijke groeten vanuit Steenwijkerwold van Arie en Toos.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Ik ben 67 jaar. Sinds een jaar alleen. Twee kinderen. Jaap en Jiske met hun partners Farida en Ruud. Beide hebben twee kinderen. Bo en Dimas. Evi en Max. Ik heb 43 jaar in het onderwijs gewerkt. Sinds okt. 2010 met pensioen. Mijn bezigheden nu behelzen : passen op de kleinkinderen, begeleiding in dienst van zorginstelling Eduzon, tuinieren, lezen en trainen voor de tocht naar Santiago de Compostella. Vrij snel na het overlijden van Marijke, nam ik het besluit om naar SdC te fietsen. Om te herinneren en gedenken maar ook uit nieuwsgierigheid, om te ontdekken en om af te sluiten. Een zoektocht naar vervolg.

Actief sinds 03 April 2015
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 13712

Voorgaande reizen:

03 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

07 Juni 2015 - 12 Juli 2015

Santiago de Compostella

Landen bezocht: