Dag 31+ - Reisverslag uit Astorga, Spanje van René Sloot - WaarBenJij.nu Dag 31+ - Reisverslag uit Astorga, Spanje van René Sloot - WaarBenJij.nu

Dag 31+

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

01 Juli 2015 | Spanje, Astorga

Dag 31
1 juli 2015
Goed geslapen. Ook in een hok blijkt dat goed mogelijk.
De bar opent pas om 9 uur. Een laat ontbijtje dus en later op de fiets. Het was wel een verrukkelijk ontbijt. De dame vroeg wat ik wilde hebben, in het Spaans. Geen ideeën waar ze het allemaal over had. Ik zei toen: “Doe alles maar. All”. En dan werd smullen. Bacon, gebakken eieren, jus d’orange, toast, baguette, koffie en ... Zeer tevreden op pad, half 10.
De gps van Marian weigert weer en als ze op reset drukt, verdwijnt alles. Balen. Ze brengt de Garmin terug naar Wim. Die gaat met hun zoon thuis bellen om de boel te herstellen. We fietsen verder op mijn Garmin. Wat een geweldig ding om door een stad te fietsen. Nu was dat Léon.
Koffie in Villar de Mazarife. Daar ontmoeten een aantal zeer aardige pelgrims. Een zuid-Afrikaan, een Nederlands meisje, een Amerikaans meisje en een Rus. Mooi om andere pelgrims te horen vertellen over hun reis. Ze zijn allemaal zeer verbaasd dat wij helemaal uit Nederland zijn komen fietsen en dat we elkaar onderweg ontmoet hebben.
In Villar bezoeken we het kleine kerkje. Daar zit een jonge man (28), die een deel van het jaar bij monniken leeft, al 25 keer de camino heeft gelopen en heel veel van dat Santiago kerkje weet. Anton, de monnik in spé. Al met al is het wat laat geworden. We fietsen flink door. Gelukkig is de temperatuur, vergeleken met gisteren, flink gedaald. 24 gr. Gisteren 39. Het fiets stukken lekkerder. De weg is slecht. Weer grit. Geen angst dat er wat met de banden gebeurd maar meestal gebeurt er dan wat anders. Zo nu ook. De kabel van de voor rem knapt. Op 1 rem over een slechte weg naar Astorga. De fiets moet eerst gemaakt worden voordat we morgen de Cruz de Ferro gaan beklimmen. Beklimmen zal nog wel gaan maar het afdalen!! Roberto byciclette kan me meteen van dienst zijn. Ik zoek een hotel (Gaudi) in de stad, breng de fiets erheen, bezoek de kathedraal, neem een douche en haal de fiets kant en klaar weer op. Geweldig. Het bezoek aan de kathedraal doe ik samen met Wim en Marian. Wim en ik hebben best lol. Ik denk dat het statement van Jos ook bij mij uitkomt. Je kunt ook te veel kathedralen bezoeken.
Marian wil graag een goeie douche. Die van mij is geweldig. Ik loods haar de kamer in en na de douche er weer uit. We hebben er veel lol om.
Nu zit ik in een mooi restaurantje en eet het “menu del dia”. Met een lekker biertje. Langzaam voorbereidend voor “ The big day Tomorrow.
Quote: “Beer is the oil of the camino”.
Al vond ik die van Jaap ook sterk:” We need banking, no banks.

  • 02 Juli 2015 - 10:42

    Femie Sloot:

    Hallo Rene,

    Fijn dat het niet meer zo heet is. Waarschijnlijk is het nu bj ons aangekomen. Het is nu hier ook wel 35gr.Nu voel ik wat in wat voor temperatuur jullie moeten fietsen! Ik wens je veel sterkte voor de reis van morgen!

    Heb nog een mooie leus gevonden voor Marian: Voor de reis des levens, krijgt niemand een tom-tom!!
    Of te wel een GPS.

    Groet van je schoonzussie en breurtiexx

  • 02 Juli 2015 - 11:23

    Jan:

    Hoi
    Dit bericht zal wel te laat komen . Veel succes met de beklimming van Cruz de Ferro .
    Helaas zit mijn steentje nog in mijn portemonnee , dus moet je dat stukje nog eens fietsen .
    Het zal wel niet bij una sevezza gebleven zijn .
    Quote : "In de hemel is geen bier , dus drinken wij het hier ".
    Veel plezier .
    Groet Sonja en Jan .

  • 03 Juli 2015 - 22:53

    Ans:

    Hoi René,
    Ik sluit me helemaal aan bij de quote van Jan! (Oud maar nog echt niet versleten!)
    En zet m op hè!
    Groet, Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Ik ben 67 jaar. Sinds een jaar alleen. Twee kinderen. Jaap en Jiske met hun partners Farida en Ruud. Beide hebben twee kinderen. Bo en Dimas. Evi en Max. Ik heb 43 jaar in het onderwijs gewerkt. Sinds okt. 2010 met pensioen. Mijn bezigheden nu behelzen : passen op de kleinkinderen, begeleiding in dienst van zorginstelling Eduzon, tuinieren, lezen en trainen voor de tocht naar Santiago de Compostella. Vrij snel na het overlijden van Marijke, nam ik het besluit om naar SdC te fietsen. Om te herinneren en gedenken maar ook uit nieuwsgierigheid, om te ontdekken en om af te sluiten. Een zoektocht naar vervolg.

Actief sinds 03 April 2015
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 13718

Voorgaande reizen:

03 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

07 Juni 2015 - 12 Juli 2015

Santiago de Compostella

Landen bezocht: